Zo geef je jouw onderneming een boost met een marketingbureau


Ben jij een online ondernemer? Dan is het zaak dat je met je marketing zoveel mogelijk mensen naar je website trekt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar niet als je de hulp van een marketingbureau inschakelt. Een online marketeer kan jou namelijk precies vertellen welke stappen je moet zetten om meer bezoekers te trekken, en hoe je dat doet. Hoe zo’n marketeer dat doet? Dat lees je in dit artikel!

Wil je er daarna meteen werk van maken en een online marketingbureau inschakelen? Vraag dan direct meer informatie aan bij Doublesmart, en krijg een op maat gemaakte offerte.

De basis van een online marketingstrategie: een zoekwoordenonderzoek

Een van de eerste dingen die het online marketingbureau voor je zal doen, is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Dit is essentieel, want aan de hand van de data die dit oplevert, worden de zoektermen bepaald waar je je op gaat richten. Blijkt bijvoorbeeld dat de teksten op jouw website niet hoog scoren in Google? Dan kan het zijn dat je daar de verkeerde zoektermen in hebt verwerkt. Door een zoekwoordenonderzoek uit te voeren kom je erachter hoe hoog het zoekvolume is op allerlei voor jou relevante termen. En daar kun je slim gebruik van maken!

Het creëren van content

Na het uitvoeren van het zoekwoordenonderzoek, is het tijd om de content voor je website te creëren (of verbeteren). Het contentbureau (vaak is dit hetzelfde marketingbureau) zal de teksten schrijven en alle afbeeldingen en pagina’s voorzien van een sterke metatitel en -omschrijving. Dit is moeilijker dan het lijkt, want de metagegevens moeten uiteraard de belangrijke zoektermen bevatten, maar ze moeten ook aansporen om op de link te klikken om alle content te bekijken. Onderschat het belang daarvan dus niet! Onder het creëren van content wordt ook de content voor je social mediakanalen verstaan. Als je dus ook wilt dat het online marketingbureau je Facebook, Instagram en Pinterest (etc.) accounts bijhoudt, dan kan dat.

Het vormgeven en instellen van advertenties

Heb jij het geduld niet om te wachten tot je op organische wijze hoger rankt in zoekmachines? Dan is het slim om te adverteren. Dit kan zowel in zoekmachines (Google is de meest gebruikelijk) als op social mediakanalen. Veel ondernemers denken dat ze die advertenties zelf wel in kunnen stellen, maar dit is moeilijker dan het lijkt. Je moet namelijk zeer gericht je doelgroep instellen en rekening houden met ontzettend veel variabelen. Daarom is het beter om dit uit te besteden aan een online marketing bureau. Doe je dat niet, dan zou je zomaar je zuurverdiende marketingbudget elke maand in de prullenbak gooien. Wil je echte, snelle resultaten? Dan schakelen je dus zowel voor je SEO als je SEA een ervaren content marketeer in.