
Onderneming: het belang van goede en snelle bezorging
Tegenwoordig is bezorgen ongelooflijk belangrijk. Of je nu ondernemer bent of consument. Je wilt graag op je wenken bediend worden. Ook in de wereld van de bezorging. Maar waar kun je nou opletten bij het bezorgen van jouw producten? En hoe kun je jouw klant tegemoetkomen hierin? In deze blog vertellen we jou daar meer over.
Er was een tijd dat je iets bij een postorderbedrijf bestelde en daar gerust een aantal weken op kon wachten. Je wist tenslotte dat de producten van ver moesten komen. Veel postorderbedrijven kwamen uit Duitsland of verder. Wanneer je bijna was vergeten dat je iets had besteld, stond de postbezorger met een pakket voor de deur. Ohja! Je had iets besteld. Dat is vandaag de dag wel anders. Sommige pakketten kun je zelfs dezelfde dag nog verwachten. Dit noemen ze same day delivery.
Consumenten willen niet te lang hoeven wachten op een pakket. Kijk bijvoorbeeld naar een fashion product. Je ziet dat consumenten last minute bijvoorbeeld een jurkje online bestellen voor een feestje omdat ze vaak een druk leven hebben en dus niet even snel naar de winkel kunnen. De tijd dat een consument weken wacht op een pakket, lijken voorgoed voorbij te zijn. Of een consument nu kiest voor bezorging op dezelfde dag, of next day delivery.
Wat kun je als ondernemer doen om hierop in te spelen?
Als ondernemer weet je ook dat als hetzelfde product ergens anders sneller wordt bezorgd, de consument daar gaat kopen. Waar vroeger alleen naar prijs werd gekeken, wordt er nu al snel naar bezorging gekeken. Goede en snelle bezorging valt of staat met een goede bezorgservice. Een bezorgservice dat zo snel mogelijk de ingepakte producten komt ophalen en het dezelfde dag nog weet te werken in het bezorgingssysteem. Daarnaast moet dan als laatste stap de planning van de bezorging on point zijn. Er zijn tal van bezorgservices vandaag de dag dit deze klus op zich nemen.
Zodra de bezorging in gang is gezet, kun jij niets meer doen aan het pakket. Daarom is het ook als ondernemer belangrijk dat het proces aan de voorkant goed verloopt. Van moment van bestellen tot aan het overleveren van de pakketten aan de bezorgservices.
Zaakjes goed op orde
Als je maximaal tien bestellingen op een dag krijgt, kun het waarschijnlijk gemakkelijk alleen af. Maar zodra je handen te kort komt, gaan de pakketten zich opstapelen. Met als resultaat dat je niet meer dezelfde dag of de dag erna kunt leveren. Het optimaliseren van het inpakproces is dan ook heel belangrijk. Grote partijen als Bol.com hebben nachts mensen in hun warehouse werken. Een middel-grote ondernemer heeft niet die capaciteit of financiële middelen om dit ook te doen. same en Next day delivery biedt hierin uitkomst. Zo kun je in de ochtend alle bestellingen klaarmaken waarna de bezorgpartner zoals Trunkrs deze dezelfde dag nog bezorgt. Dit geldt ook voor consumenten die nog tot 23:59 bestellen. Deze orders kunnen in de ochtend worden klaargemaakt door de webshop en worden dan de volgende dag in de avond bezorgt. Met deze bezorgservice kunnen dus kleine-middelgrote bedrijven concurreren met de grote jongens.