5 redenen om een vlag te bedrukken voor je bedrijf


Wil jij beter zichtbaar worden met je bedrijf, en wil je dit overal waar je ook maar bent? In deze blog geven wij je 5 redenen waarom jij een vlag zou moeten bedrukken.

We leven in een tijd waarin vrijwel iedereen wel social media heeft. Dit betekent niet alleen Tiktok, maar ook Instagram en Facebook. Bedrijven worden aangestuurd om daar jezelf te laten zien aan het grote publiek. Maar dit hoeft allemaal niet als jij aan goede straatreclame doet. Van banners tot billboard, een beachflag of een spandoek. Wij geven je een paar gouden opties.

Beweging geeft meer aandacht

Ons brein reageert sneller op prikkels. Zo zullen we sneller geneigd zijn om te kijken naar een video dan naar een foto. Dit heeft alles te maken met de hoeveelheid prikkels in één frame. Zo werkt het ook met een vlag. Deze wappert door de dag heen, waardoor hij meer je aandacht zal trekken dan een stilstaande foto of banner.

Je doel bereikt

Heb jij weleens bergbeklimmers gezien die boven op de top van de berg staan met een vlag? Dit is natuurlijk om aan te duiden wat voor een doel ze hebben bereikt. De vlag met een tas gaat op de vlaggenstok wanneer jij geslaagd bent. Waarom niet een aparte vlag bedrukken die laat zien welk doel je hebt bereikt. Dit kan alleen zijn maar ook met je team.

Visueel aantrekkelijk

Een vlag is makkelijk, maar het is vooral de aantrekkingskracht. Zo kan het heel statig en mooi zijn om een vlag boven op de top van jouw bedrijf te hebben. Zo ben je op grote hoogte te zien waardoor je van ver al visueel aangetrokken wordt.

Hij blijft altijd hangen

Er bestaat veel betaalde reclame, waaronder banners, billboards en andere straatreclame. Je betaalt voor een bepaalde periode en wanneer de periode voorbij is zal de reclame ook verdwijnen. Maar een vlag zal altijd blijven hangen aan de gevel van jouw bedrijf.

Goedkope manier van reclame

Straatreclame, maar ook online advertenties kunnen behoorlijk oplopen in prijs. Nu is het veel goedkoper om vlaggen te bedrukken. Het is dus een goedkope manier van reclame maken ten opzichte van betaalde advertenties.

Ook politici maken gebruik van betaalde advertenties. Hier zie je meer over advertenties in verkiezingstijd.