Waarom gadgets een effectief reclamemiddel zijn
Gadgets zijn helemaal van nu! Dat is al een reden waarom deze technologische geschenken populair zijn. Als bedrijf moet je zorgen dat je je neerzet als een bedrijf dat up-to-date is en met de tijd mee gaat. Gadgets zijn echt niet alleen voor ICT-bedrijven en andere technologische organisaties. Ze zijn geschikt voor haast alle branches en doelgroepen. Een gadget is eens wat anders dan een pen, kantoorartikel of een paraplu bedrukken voor je relatie. We hebben ook zeker nog meer redenen om gadgets in te zetten, maar natuurlijk vertellen we je ook wat de mogelijkheden zijn. Groot, klein, luxe, goedkoop, technologische hoogstandjes of iets simpels. Alles kan.
Onderscheidend
Een gadget is onderscheidend. Niet iedereen is op de hoogte van het feit dat mensen dit er graag krijgen. Innovatieve producten zetten je merk in een positief daglicht. Ee toffe speaker, powerbank of activity tracker werkt vaak uitstekend. Natuurlijk wel met een logo, waardoor de ontvanger altijd wordt herinnerd aan de afzender. Met gadgets is het echter wel zo dat er snel weer een nieuwere versie van op de markt komt. Als je voor een gadget gaat, is het dus handig om te checken of je wel een nieuwe versie hebt. Dan is-ie het langst bruikbaar. Een gadget moet dus modern zijn, maar hoé modern? Echte tech freaks zullen ongetwijfeld een hypermoderne smartphone hebben, waar zeker een draadloze oplader op kan worden aangesloten. Echter heeft nog lang niet iedereen dit. Draadloos opladen is nog vrij nieuw en niet alle smartphones kunnen dit nog. Analyseer dus je doelgroep goed.
Makkelijk en effectief
Gadgets zijn dus niet voor niets zo populair. Wist je dat het merendeel in elk geval als kerstgeschenk van de werkgever of een relatie een gadget krijgt? Dat blijkt uit onderzoek. Het heeft waarschijnlijk ook te maken met hoe eenvoudig gadgets te bedrukken en te regelen zijn. Relatiegeschenken bedrukken is op de juiste webshops sowieso snel en makkelijk te regelen. Het ligt aan het materiaal en het soort gadget, maar de meeste kun je mooi graveren met je logo. Dat geeft een echt professioneel uiterlijk en je hoeft alleen maar aan te geven wat je wilt en hoeveel. De rest wordt vaak geregeld. Relatiegeschenken zijn überhaupt een relatief voordelige manier van effectief reclame maken. Mits het bruikbaar is. En dat is een activity tracker, koptelefoon op oplader haast altijd. Het product wordt (bijna) dagelijks gebruikt en daardoor wordt je logo dagelijks gezien. Door die herhaling blijf je in het geheugen hangen. Ook al zien ze je merk maar onbewust. Het effect zal er zijn!
Duurzaam
Wil je écht innovatief zijn, dan is duurzaam het natuurlijk helemaal. Daar krijg je ook nog eens een boel waardering voor. We hadden het al even over graveren. Dat is een relatief duurzame manier van je logo aanbrengen op een gadget, omdat daar geen inkt aan te pas komt. Maar ook het materiaal van je gadget kan duurzaam. Vaak is dat nog mooier ook. Zo is een wat luxer technologisch geschenk bijvoorbeeld een organizer met draadloze oplader. Die kan van plastic zijn, maar ook van bamboe! Dat is duurzamer én stijlvoller. Ook losse draadloze opladers zijn van bamboe te verkrijgen. Maar wist je al dat ook plastic duurzamer kan zijn? Als het gerecycled is, scheelt het al een hoop voor het milieu. Van het zogeheten RPET wordt steeds meer gemaakt. Waterflesjes, tassen en ongetwijfeld ook gadgets!